▴ ▿ ▴

jag drömde att du lyssnade, att du hörde nåt i mig som du förstod.

VAD LYSSNAR DU MEST PÅ JUST NU?
Teenage Crime - Adrian Lux, Dog Days Are Over - Florence + The Machine & även Jag Vet Vilken Dy Hon Varit I - Håkan Hellström. Alla är fina vid olika tillfällen

NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN.
No time for us i akustisk version med Broder Daniel. Titeln på låten får helt enkelt tala för sig själv

VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?
Ingen speciell låt som jag kan komma på för tillfället. Men sådana finns det gott om

FAVORITBAND/ARTIST, OF ALL TIME?
Håkan Hellström, ingen överraskning direkt

BAND / ARTIST DU NYLIGEN UPPTÄCKT?
Au Revoir Simone och Ludwig Bell, två nya favoriter som är underbara

BÄSTA KVINNLIGA RÖST?
Regina Spektor

BÄSTA MANLIGA RÖST?
Brainstormar, och Ted Gärdestad får den titeln

VILKEN MUSIKSTIL LYSSNAR DU MEST PÅ?
Indiepop, tweepop och singer/songwriter

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL BLI GLAD?
Låten som i princip alltid får mig att bli nästintill exploderande glad och även är min ringsignal på mobilen - Drama Queen - Laakso

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL LUGNA NER DIG?
Blanka Blad - [Ingenting]

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU HÅNGLAR?
Toothpaste Kisses med The Maccabees, otroligt mysig låt det där

VAD LYSSNAR DU PÅ INNAN DU GÅR PÅ FEST?
Obligatorisk att lyssna på - Ramlar

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU LAGAR MAT?
Något som får mig att dansa samtidigt, till exempel Maskinen

SENASTE KONSERTEN?
Var ganska längesedan nu, Johnossi i Stadsparken om jag inte minns helt fel

VEM ELLER VILKA LYSSNAR DU PÅ MEST JUST NU?
Håkan HellströmBelle and Sebastian[Ingenting] & Kent

HAR DU NÅGONSIN DEJTAT EN MUSIKER?
Alla killar med gitarr är musiker. Så svaret blir ja

VAD TYCKER DU OM KLASSISK MUSIK?
Det är fint, men inget jag kan något om

VAD TYCKER DU OM COUNTRYMUSIK?
Johnny Cash, ja. Country i övrigt, nej

LYSSNAR DU PÅ MUSIK PÅ FRÄMMANDE SPRÅK?
Ytterst lite på franska och spanska

OM DU VAR ETT INSTRUMENT, VAD SKULLE DU VARA DÅ?
Saxofonen, är smått såld på det instrumentet

VILKEN KÄND MUSIKER SKULLE DU GIFTA DIG MED OM DU FICK CHANSEN?
Pelle Howlin Almqvist

DITT FAVORITSOUNDTRACK (FILM)?
Denna från favorit-disneyfilmen 

SÄTT PÅ EN LÅT SOM AVSLUTAR DEN HÄR LISTAN FINT.
Då bjuder jag på den här, finfinfin!



// Listan är lånad av niotillfem
2010-10-18 // 23:05:41
0 ST AVTRYCK


SKRIV NÅGOT FINT;

NAMN;
LÄGG MIG PÅ MINNET?

MAIL;

BLOGG;

SKRIFT;